Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 6 augusti 2013 18:43

Inte kan vi klaga på denna sommar med temperaturer över 30 grader. Ja, faktiskt 32,7 har vi haft på termometern här hemma i skuggan. Vi har mest uppsökt skugga under parasollet. Men ändå är det grönt och fint i trädgården har behövt att klippa gräset några gånger också. Regnat har det gjort men inga långvariga skurat.

Nu i helgen hade vi Norgegäster Terje & Jorunn som var på väg till Polen och FICC träffen i Stawa. Passade på att ta en tur ut på Bjärehalvön på söndagen. Vi var nere till Ranarpstrand och Torekov. Träffade Axel & Gun i Ranarp som bjöd på kaffe. Det var flera bekanta där.

Har också varit ute med Eva i Höjar och firat hennes sjätte nolla i Höganäs på

Restaurang Kajkanten och så avslutade vi med kaffe i Görans & Kerstins segelbåt.

Nu är vi hemma igen efter att vi har varit runt i Skåne och träffat vänner. Bengt & A-M träffade vi i Kåseberga och Ale stenar var vi till också.

I fredags kväll var vi bjudna till Höjar och Eva & Gerry. Alltid lika trevligt att träffas. Vi kunde sitta ute till kl. 23:30 helt perfekt.

Det är bra att ha husbilen med vid sådana tillfällen bara några steg till sitt hem, men nu är den städad och parkerad.

Igår var det 31 grader i skuggan, vi gjorde vad vi kunde för att skaffa skugga. Vårt parasoll ville inte vara med längre så det fick stå hopfällt, blir att skaffa nytt.

Har lite att fixa här hemma fortfarande. Köpte färg som vi inte var nöjda med så idag var jag tillbaka och fick byta. Så nu är uterummet målat utvändigt också. Och nöjda är vi med färgvalet nu.

Juli månad närmar sig slutet. Har varit en bra månad vädermässigt. Har umgåtts med familj och vänner hemma och när vi har varit ute med husbilen.

Nu har vi tankat gasol tre gånger 19 liter gick det i nu 169 kr har en tankning kostat. Ångrar inte köpet av fast gasoltank.

Lilla My uppe på Ale stenar

Kåseberga hamn

Flickorna Lundgren på Skäret besökte vi tillsamans med kusin Ulla.

Nu har det kommit på färg!

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 26 juli 2013 17:06

Hemma en stund. Har haft familjen Gullstrand på besök. Nu ska vi ut på Kullahalvön besöka vänner.

Har besökt två platser Kåseberga och nu är vi i Lundåkrahamn. Så vi är långt hemifrån. I morgon blir det Helsingborg måste fylla gasol. Nu hoppas vi på bra väder i helgen också.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 22 juli 2013 20:29

Kusin Ulla var nere tisdag – onsdag förra veckan och vi passade på att köra till Flickorna Lundgren och fika på tisdagskvällen.

Vår yngsta dotter med familj lånade vårt hus medan vi körde till Röstånga camping med 2 av barnbarnen.

På lördagskvällen kom kompisar från Söderköping till Röstånga och vi hade en trevlig kväll tillsammans.

Efter vår vistelse på Röstånga camping kom vi till slut, efter många år, till djurparken i Helsingborg

På söndagen firade vi våra 2 äldsta döttrar som fyller år den 21 resp. 22 juli. De hade slagit ihop sitt firande till söndagen.

Nu efter födelsedagsfirande lämnar vi arbetet med målning en stund och ger oss ut på vägarna. Vi ska hålla oss i Skåne och bara ta vara på sol och värme. Mycket husbilar i rörelse. I kväll är vi på Västerled i Ystad och här är det inte en plats ledig i kväll.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 19 juli 2013 21:32

En dag med fart och fläkt. Bra väder och så bad i poolen.

Vi har träffat barn och barnbarn och vänner och så har vi tagit hand om hus och trädgård.

Husbilen har nu fått den nya trappan monterad. Tog hjälp av Ekeby Husbilsservice AB var osäker på det elektriska och då känns det bra att lämna bort jobbet.

Reservhjulet på husbilen har vi pratat om länge. Hur lätt eller svårt är det att lyfta ner vid punktering. Tog hjälp samtidigt som bilen var på verkstaden. Det var inget man hade gjort liggande under bilen på vägkanten. Det hade rostat fast ordentligt men nu är det borta från husbilen och det är ett oanvänt Michelin camper däck som har hängt under bilen. Vad gör man med detta säljer/kastar/får tag i ett till?

Vi har också tagit vara på det fina vädret och utnyttjat vår härliga altan i trädgården. Börjat dagen med frukost ute och när man har känt för lite sysselsättning tagit tag i pensel eller verktyg. Så nu kan vi känna oss nöjda.

Nu har vi lite annat planerat under resten av månaden.