Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 9 september 2013 23:00

Vid frukost åt vi kalkonfläsk från Visäters kalkon.

Vi har pratat mycket om och kring TV programmet Sveriges Sköna gårdar där två av gårdarna var härifrån Vikbolandet. Och Visäters gård tävlade med just Kalkonfläsk.

I helgen har det varit Östgötadagarna, Pelle & Eva var på detta, bland annat till Visäters gård och köpte det omtalade Kalkonfläsket men eftersom vi kom i söndagseftermiddag hann vi inte dit.

Vi har mest tagit det lugnt idag i det fina sensommarvädret. Hundarna fick springa av sig speciellt Lilla My hade behov av att röra sig fritt. Har varit mycket krav på henne sista tiden. Husbilen behövdes tas om hand efter att vi kört ihjäl mängder av insekter.

När Eva kom hem från arbetet bjöds det på middag och som alltid så smakar det jättegott. Efter maten kom Pelle med förslaget att vi skulle åka ut en tur.

Vi var ner till Arkösund. Nu när turistsäsongen och båtsäsongen börjar vara slut så är det ingen trängsel. Bara en segelbåt, en tysk, i gästhamnen. Men vi fick även en tur ner mot Ormsätter, Jonsbergs station, Gottenvik, Mullingstorp, Djupvik, Röne och Ö Ny. Ett tag sedan vi var i dessa trakter.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 8 september 2013 21:57

Lördag eftermiddag körde vi till Billeberga för att fira Michaela. Alla utom Patrik & Åsa kom. P & Å är även denna helgen på resa men denna gången tillsammans. Linn & Björn bjöd på grillat. Strålande väder så vi kunde sitta ute på altanen långt in på kvällen.

Söndag middag körde vi mot Norrköping

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 6 september 2013 20:53

Idag har vi träffa Bosse & Gerd. http://varahusbilsresor.blogspot.se/ Det är meningen att

de ska ta över vår Spanska gasolflaska. Nu när vi har tankflaskan behöver vi den inte mer.

Bestämde att  vi träffas vid Lundåkrahamn.

Fick en skön eftermiddag i solen tillsammans och mycket prat om Spanien och Portugal.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 5 september 2013 15:47

Väla Däck AB och kontrollerade däcken på husbilen även balansering.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 4 september 2013 21:13

Idag var Lilla My till veterinären. Det var dax för den årliga sprutan. Vi var ut till Lerberget till Sven Elandersson som vanligt. Det går alltid lätt och smidigt hos honom. Lilla My gillar honom skarpt, hon får ju godis där.

Jag upptäckte att mitt pass var utgånget så det blev att fixat till det.

Kent & Ulla stod på Välaparkeringen när vi kom förbi där efter att vi var klara med våra bestyr så de följde med oss hem. Det blev några timmar tillsammans med dem innan de for vidare mot Portugal.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 4 september 2013 09:33

Nu är det inte vi som är på väg än! Var till Örkelljunga i måndags för att träffa Kent & Ulla som kör söder ut. De var på service med husbilen hos BiÖ. Vi blev ett stort gäng Lennart& Elisabet (Husbilen Ellen)och Bengt-Uno&Lotta med flera som satt och pratade om Spanien och Portugal

bl a. Förmiddagen regnade det ordentligt men eftermiddagen blev det så bra väder att vi kunde sitta ute vid husbilen. K&U bjöd oss på middag på kvällen, alltid lika trevligt och så avslutade vi kvällen med att spela Knobbel.

Vi passade på att beställa tid för några åtgärder vi vill ha gjort och även byta en gasolflaska som Linn& Björn ska ha i husvagnen. Tisdag morgon körde vi hem till Ödåkra.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 1 september 2013 16:12

Den här helgen har vi varit hos Rebecka & Pontus när mor och far var ute och reste. Det är jobbrelaterade resor så de flyger åt olika håll. Nu är det barnen som bestämmer mat och när vi är här är det potatis/potatismos som står först. Familjen äter ingen potatis för pappa Patrik kan inte äta potatis.

Vi har husbilen parkerad här så vi har varit ute och åkt med barnen en tur. Pontus & Rebecka skulle börja simskolan i fredags hade vi fått besked om. När vi kommer till simhallen säjer de att, ”Nu stänger vi” Enligt hemsidan och föräldrarnas uppgift skulle det börjat men nu är det nästa fredag. Så vi får följa med en annan gång till simskolan. Vi försökte att grilla i lördags eftermiddag men då kom regnet så det blev grillat idag istället.

Och så har vi sovit i husbilen alla nätter också. Och det har varit en höjdpunkt för barnen.

Lilla My har varit så duktig. Nu verkar det som att hon förstår att Pontus är känslig för hennes saliv. Men de sitter och gosar när han har fått sin medicin. Rebecka vill gärna springa i trädgården med Lilla My.

Det har varit full fart här, klockan har bara rusat iväg. Både barnen och vi glömde bort lördagsgodiset.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 29 augusti 2013 21:37

Birgitta och jag har haft några sköna dagar i Kullabygden. Var till Eva & Gerry några timmar en dag också. Sedan bara tagit vara på dessa sensommardagar. Det har varit så många badande människor i Margreteberg. Hösten är i antågande, bönderna har skördat och en del har även sått för att kunna skörda nästa år.

Tycker inte det är länge sedan vi kom hem och nu går vi och pratar och planerar för resan söderut i höst.

Husbilen Ellen” Elisabet & Lennart kom ut till Margreteberg efter sitt besök i Örkelljunga. Var jätteroligt att träffa dem igen. http://husbilen-ellen.blogspot.se/

(Print screen av Elisabet bilder)

Sedan var det hem till huset en stund för att sedan köra till Södervidinge. Vi ska ha sällskap av barnbarnen denna helgen när deras Mamma och Pappa är ute och reser i världen.