Direktlänk till inlägg 1 oktober 2013

Härlig höstdag vi haft idag!

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 1 oktober 2013 19:53

Det blev tidig morgon idag hade tid på däckfirman kl 9. Fick monterat nya däck bak på husbilen. Nu känns husbilen bra att köra!

Tog med Birgittas cykel till Billesholm för att få hjälp på cykelverkstaden

med framhjulet.

Nu är också försäkringen inför resan ordnad.

Hittade ett reportage i Husbil & Husvagn.

-http://www.husbilhusvagn.se/hem/hall-koll-pa-dacken

Där man pekar på hur viktigt det är med däcken. Det pratas om hur mycket luft man ska ha i däcken. Man hör 5 kg - 5,5 kg visst kan man ha detta om däcken är avsedda för det trycket Men det finns också rekommendationer på däcken ( kPa, psi) Det är den första däckfirma som jag har besökt som har uppmärksamt mig på detta.

De däcken som monterades idag kan jag ha 5,5 kg i, de är 10 lagrade, men till mina gamla däck var rekommendationen 4,75 kg (70psi)

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 28 oktober 2013 14:47

Idag skriver vi första inlägget på nya Bloggen på WordPress. Kul om ni vill fortsatta att följa oss på resan och våran vardag. Vill tacka alla för kommentar på gamla bloggen. Vår önskan är att ni vill fortsätta att skriva kommentar även här på nya...

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 20 oktober 2013 15:55

Nu har vi suttit och hoppat på de Tyska vägarna. Fy, vad dåliga de är. Vi tycker att det är dålig standard på vägarna. Vi har kört på A7 mestadels. Temperaturen har pendlat mellan 17 – 20 garder. Vi stannade på ”TopPlatz Göttingen&rdquo...

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 19 oktober 2013 15:45

Efter en natt på Sjælør Boulevard med orolig söm p.g.a. oväsen på gatan i mellan åt. Vi gick upp till Ida & P-T och åt frukost och pratade en stund.   Birgitta och Jag körde vidare mot färjan. Ingen väntetid utan vi kom ombord rätt fort. Körde vi...

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 18 oktober 2013 22:07

Vi kom till Köpenhamn vi två tiden och hittade en parkering på gata. Det är så snett att stå på asfalten men kör jag upp på gräskanten så står vi riktigt bra. Vi tänker stå här i natt. Eftermiddag/kväll tillsammans med Ida & Per-Thore och Ask var ...

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 18 oktober 2013 11:26

Efter en trevlig kväll med god mat hos Patrik&Åsa  och barnen. Även tillsamans med Gisela och Moa och hennes pojkvän. Vi stannade kvar till morgonen. Efter frukost körde vi i till Helsingborg. Birgitta skulle ta ett EKG på vårdcentralen. Lilla M...