Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Vid gränsen till Gibraltar.

Regn i massor så vi kom inte till Gibraltar idag. Det ända vi har gjort idag är att skaffa sim-kort......inte för att det regnar utan till internet så nu har vi internet igen. Hittade affären igår så vi hade bara att gå rakt på dem idag. Hjälpsam personal pratade engelska men klagade på att hon var dålig på engelska men då är vi jämställda tänkte jag.

Tidig förmiddag kom polisen och hade synpunkter på att vi ockuperade parkeringen. Vänligt och bestämt visade de att vi skulle köra därifrån. Under helgen kan det var OK att parkera kanske men inte vardagar. Många personbilar som cirkulerade in på denna parkeringsplatsen och fick åka vidare. Så nu har även vi varit med om att polisen säjer ifrån. Husbilen tar stor yta och är det flera som parkerar så blir det ingen plats över för personbilarna. Vi flyttade oss till en närliggande stor parkeringsyta där även lastbilar parkerade men ändå nära centrum och passkontrollen 36 09 29 N 05 20 37 W.

Idag har det varit att sitta och mysa i husbilen läsa, umgås och surfa på internet.

Gibraltarklippan i kväls belysning. Många husbilar uppstälda ikväl och under dagen.

Freedomtravel

5 mars 2013 07:08

Vilken häftig bild! Ser lite dramatiskt ut nästan!