Direktlänk till inlägg 15 januari 2013
14/1
Lämnade Silves kl: 9,30 efter att vi hämtat dokumentet på kliniken. Är på väg uppåt Lissabon nu.
Körde mot Porto de Lagos vidare Monchique och så till Aljezur. Stannade och tittade i Aljezur såg
även ställplatsen som ligger sidan om Mercado (Saluhalen) Ja, vi köpte fisk till middag där.
Vi körde på gehör och hittade den här platsen vid Atlantkusten efter Brejão 37º 30' 01"N 08º 47' 26"W.
Nu är det inte Norrebro hamn utan större! Det var några surfare som hade parkerat upp två bröder fick
vi veta. Det åkte någon och så kom en husbil, danskregistrerad. Den kan man följa på
15/1
Fortsatte att följa kusten på krokiga vägar kom ner i några byar utefter vägen. Inte gick det fort
men vi har sett att Portugal även har stora mjölkgårdar. Har varit intressant att se landskapet.
På något ställe plockade man sallad på ett stort fält. Många storkar har vi sett utefter vägen. Ställde
in GPS,n på Porto Cavo där vi också stannade några timmar. Tittade runt och handlade lite fisk
även idag. Ställplats som är gratis även tömning & vatten. Ville komma lite längre idag så vi fortsatte
efter kusten mot Sines och vidare till Alcácer do Sal. Stod på parkeringen utanför en stängd camping
och åt middag. Fann en ställplats på 30 km avstånd med tömning & vatten i Comporta
38º 22' 41" N 08º 47' 07"W. Här stannar vi i natt.
Idag skriver vi första inlägget på nya Bloggen på WordPress. Kul om ni vill fortsatta att följa oss på resan och våran vardag. Vill tacka alla för kommentar på gamla bloggen. Vår önskan är att ni vill fortsätta att skriva kommentar även här på nya...
Nu har vi suttit och hoppat på de Tyska vägarna. Fy, vad dåliga de är. Vi tycker att det är dålig standard på vägarna. Vi har kört på A7 mestadels. Temperaturen har pendlat mellan 17 – 20 garder. Vi stannade på ”TopPlatz Göttingen&rdquo...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 |
||||
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | |||
14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | |||
21 | 22 |
23 | 24 |
25 | 26 |
27 | |||
28 | 29 |
30 | 31 | ||||||
|