Alla inlägg under maj 2012

Idag var det tipsrunda det var lite svårt att hitta rätt väg till frågorna i början. Det var också utställning och försäljning

så vi passade på att ställa ut ljudböcker till byte eller försäljning. Gick så där men vi blev av med det mesta och

skänkte det sista som vinster till lotteriet.

Vädret har varit bra, sol men kallt i vinden. Fikade med Birgitta och Håkan på förmiddagen. Vi blev bjudna på

födelsedags kalas också. Kul för här är det Facebook, husbil och gemensamma bekanta  som har fört oss

samman. Blev bjudna på kaffe och en mycket god tårta.

Sedan var det dax att grilla men  jag hade plockat ur husbilen så bara hälften var med till grillen. Bra med

goda vänner som erbjöd sig att låna ut sin grill så vi fick mat idag också. Tack H & B!

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 17 maj 2012 22:19

Nu har vi tillbringat första kvällen här på Björkviks Ring tillsamman med gamla och nya bekanta.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 15 maj 2012 21:33

Igår var vi till Köpenhamn och hälsade på Ask, Ida & Per-Thore. Vad Ask har växt! Han är nu snart
två månader. Kul att ses och höra om deras semestertripp till Tyskland.

Vi tog färjan över sundet den här gången . Och körde strandvägen ner till Köpenhamn.

I kväll har vi varit barnvakt en stund i Södervidinge till Rebecka och Pontus. Pappa och Mamma var på
information i skolan där Rebecka ska börja i höst.

Imorgon ska vi åka på HBK-träff och Årsmöte i Björkvik i Sörmland.

I helgen har vi varit på vårt barnbarn Moas konfirmation i Kvistofta kyrka. Det kunde ha varit bättre väder

på lördagen det regnade och blåste och var riktigt kyligt.  Men vi fick en trevlig eftermiddag hos familjen i

Rydebäck med god mat och dryck. Det märks att Lilla My blivit äldre hon är mycket lugnare nu när vi träffar

andra.

(Hej Inga-Maj ;=) vi ses nästa vecka)

Söndag tillbringade vi först hemma med lite trädgårdsarbete och lek med Lilla My. På eftermiddagen

var vi en tur till Södervidinge och drack eftermiddagskaffe hos Patrik, Åsa, Rebecka och Pontus.

Rebecka hade så roligt med Lilla My.

Även Billeberga fick besök av oss på hemvägen. Fika hos Björn, Michaela och Cornelia.  Barnen
ville visa vad de kunde på studsmattan och lekte med Lilla My. Linn var i stallet och såg till hästen. Vi

fick några rabarber av Björn som vi ska ta med till Ida och PT imorgon.

Golvmattorna i husbilen var fläckiga och vi tyckte det var tid att tvätta. Vi har gjort det för men inte tyckt att

resultatet  blivit bra. Vi provar med högtryckstvätten. Birgitta smetade in fläckarna med galltvål. Nu är

det bra att ha ett stort trädäck att vara på. Jag blåste på med högtryckstvätten på mattan och vi

hade även galltvål i behållaren i maskinen. Vi tycker att vi fick ett bra resultat mattorna ser fräscha

ut nu när de har torkat och fläckarna är borta. Men inte fläcken efter tuschpenna Lilla My bet sönder

fick vi inte bort. Någon mer som har använt den metoden vid mattvätt?

Hittade denna artikel om sonen!

Linn presenter sig i WRIS tidningen.

Var upp till Södåkra på nässlans dag Birgitta och jag. Vår barnbarns mormor är en eldsjäl spiner och

väver av nässlor. Rebecka är omnämd i Helsingborgs Dagblad.

Se artikel HD skrev

Några flera bilder

Åtta meter tråd till den lilla teststycket.

Alster som Barbro har skapat vår sonhustrus mamma.

På hem vägen stanade vi i Krapperup ville se om Rhododendron slagit ut. Det var inte mycket som

blommade.

Såg på Aktuellt att Vildmarksvägen plogas för att vara körbar till i Juni. Där är
snödjupet tre meter. Minns när Birgitta och jag körde Jotuheimensvägen tidig vår. Höga

snövallar att köra emellan. Vägen är klassad som nationell turistväg den högsta punkten är
1434 meter och ett fantastiskt landskap. Vi har kört mycket i Norge från söder till norr. Även

haft förmånen att besöka barn som jobbat i Beitostölen, Gol och Oslo.