Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Året som gått!

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 1 januari 2012 17:39

Idag blev det sovmorgon. Lilla My tyckte att vi var tråkiga som låg och drog oss. Hon ville
ut och där stannade hon. Det blev sen frukost idag men det smakade riktigt bra. Vi fick lika fint väder idag så det blev att sitta ute. Här går ägaren med fleeströjan knäppt upp till halsen och
vi jag sitter i bar överkropp. Det är kontraster vi tycker att det är rena sommaren här. Men det har varit skönt att bara vara och koppla av.

Mycket SMS:ande och mailande var det i går även Skype.  Det var kul att prata med vänner i
Sverige. Det är som att sitta i samma soffa. Birgitta och jag var uppe och firade in det nya året. Men det var inte så mycket raketer här omkring. Tolvslaget på TV från Skansen såg vi också.

Nu har jag varit ledig i ettår. Det har varit händelserikt.

Vi började det Nya året 2011 i Ragglanda på HBK- träff kallt och snö. Ja det var en
ordentlig vinter förra året.

Fick även uppleva Vasaloppet detta år med ett besök i Mora. Vi var tillsammans med Håkan &
Birgitta på Kista-mässan och i Mora träffade vi varandra igen. Vi var ute i 4.5 vecka med husbilen. Besökte även Norrtälje och Birgittas kusin där.

Påskhelgen firade vi tillsammans med Pelle & Eva i Hultsfred.

Var på Vapnöträffen och Ringhals träffen. Var ut med husbilen på tur genom Småland på väg
upp till Östergötland. Vi hade sällskap med Bengt & Anna-Maria när vi körde hem och stannade till i Ragglanda. Var på Huskvarna museet tillsamman. Vi har varit till där tidigare men det har alltid varit stängt vid dessa tillfälen.

Ute och fikade med en före detta arbetskamrat  var även in en eller två gång och
träffade min gamla chef.  Våren och sommaren rann iväg var
ute med gamla jobbet och fiskade annars har det inte varit så mycket
kontakt med jobbet.

Vi har också födelsedagar som vi vill vara med och fira.

Vi planerade vår resa till varmare trakter.

Plockade svamp nära Norska gränsen tillsammans med Göran & Kerstin. Vi fick ordentligt med
svamp med oss hem. Vi var även ut till Resö och Tanumshede där Göran var på klassträff.

Besökte Elmia gjorde vi också stod inne på området  tillsammans med Claes & Gun-Britt och många fler.

Träffar på höstkanten Kräftskiva i Oderljunga och Lergökarallyt i Ängelholm. Vi hade aviserat tidig avfärd från Lergökarallyt det var bestämt att vi skulle till Billeberga på
kräftskiva tillsammans med barnen,   men vi sjönk i leran, en traktor kom och hjälpte oss att komma loss.

Ida berättade att vi skulle få ännu ett barnbarn till våren, vilket vi tycker ska bli kul.

Vi var en vecka till Danmark och körde runt på Själland, avslutade med Köpenhamns
stadscamping.

Var till Köpenhamn ett par gånger till för att träffa Ida & P-T och titta på deras nya
lägenhet och också för att fira Idas födelsedag.  Äldsta barn-barnet tog körkort. Vi var också runt och tittade på barn och barnbarn i olika ridhus. Efter Per-Thores födelsedag körde vi söder
ut. Men först stannade vi till hos Gisela, Linn, Patrik och Ida sa hej.

Vi övernattade i Dragör innan vi körde genom Danmark och Stora Bältbron ner mot Flensburg.
Vi tog vägen över Mosel och in i Luxemburg. Ner genom Frankrike där vi hade dimma och regn där vi for fram. Så var vi i Spanien, krånglade i Sitges men till slut hamnade vi i Peñíscola Camping Eden där vi stannade ett par veckor. Träffade bekanta som också är på resa i värmen. Vidare till Benidorm, vi
stannade i Albir på en ställplats i 37 dagar. Hyrde bil och såg oss omkring och umgicks med svenskar och holländare. Vi bestämde att vi skulle köra till Santa Pola och stanna där året ut.