Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Så bar det av hemåt!

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 13 september 2011 13:46

Söndag eftermiddag sa vi hej till Claes & Gun-Britt. Tack för den här helgen. Tömde och fyllde vatten och körde och parkerade bredvid Håkan & Birgitta. Hade bestämt med dom att vi skulle vara tillsammans på söndag kväll. En god vän kom och meddelade att det var möjligt att vara kvar till måndag förmiddag på mässområdet, där vi nu stod. Men sedan fick veta att där skulle man förbereda för nästa mässa. Vi kunde stå längre ner på gräset men där var så blött så där kunde vi inte sitta ute och det ville vi. Kul samtidigt att se hur utställarna plockar ihop utställningsmaterialet, husbilar körs ut och ställs upp utanför hallarna. Tyckte till slut att det var lika bra att lämna platsen.

Vi körde till Huskvarna, Oset invid Vätterns strand, fick en fin kväll med trevligt sällskap. Vindstilla och lite sol och solnedgång i Vättern.

Blev bjudna på frukost på måndagsmorgonen av B & H så det var bara att sätta sig vid dukat bord. De har värsta hotellfrukosten i sin husbil men så bor de permanent i den.

Vi var tvungna att köra söder ut mot Hbg så vi tackade för oss på förmiddagen. Stannade till hos Bengt i Örkelljunga och fikade det var också några saker jag behövde handla och Lilla My fick springa av sig lite.

När vi kom hem efter några dagar i husbilen så var det mycket som skulle in från bilen. För nu blir det inga resor på ett tag.

Lilla My skulle iväg på kurs på kvällen. Det är lillmatte som är anmäld tillsammans med Lilla My på Brukshundsklubben på Råå kl 18 måndagkvällar. Moa är så duktig och intresserad och tar så väl hand om Lilla My och Lilla My älskar Moa. När Moa kommer då vet Lilla My att nu blir det leka av, även när det är kurs så blir det till lek för Lilla My. Lek och lär. Otur med vädret idag regn och blåst och kallt så Moa och Lilla My var riktigt ordentlig blöta och kalla när vi hämtade dem. Körde Moa hem och Lilla My fick duscha varmt när hon kom hem och hon njöt verkligen av det.

Sedan var det att koppla av framför TV´n. I husbilen tittar vi sällan på TV men hemma är det som en magnet som drar oss in till TV´n även om det inget är att se och det är det ju oftast inte.

Ninni med Hjuliushusbilen

13 september 2011 17:53

Ja det är så skönt att vara ute och åka husbil! Skulle gott kunna bo i den nära på året runt! Men våra tonåringar är def inte med på de noterna!
Men hoppas på att man kan ta en tur snart igen!

Nils-Åke & Birgitta Hansson

14 september 2011 08:22

Vet många som bor året om i sina bilar. Men det är ett steg dit.